About Me

Hi! Welcome to my first blog! Today I'm gonna tell you everything about me. ^^

Start off, my name is Peter Wira, 16 y.o, Indonesian, live in West Jakarta, a high-schooler, gamer, otaku, and I like to eat food in a large portion (despite of my small body T.T). My everyday routine is filled with going to school, taking course after school in the noon, and playing games at night.


Well, in fact that I'm an otaku, I'm also a lolicon (term of having an interest on cute little girls ._.). I'm a gamer (not hardcore), still amateur, and still need to learn many things about inside of games.. Some of the games that I played are: Brave Frontier (online mobile RPG which I'm always good at), Iruna Online (online mobile MMORPG that haves more adventure (and money ._.) than you could think), Osu! (the musical game similar to O2JAM / Tap-Tap Revenge / Guitar Hero, uses keyboard and a mouse as main items), and many more.


I also have a little sister, she's annoying, hard to rely on, but she can be a good game partner. One game I'm expert at is Cardfight! Vanguard. A card game that based on anime that has the same name as the game itself, and I really enjoyed playing that game. The more fights you have, the more exciting it gets! XD


Well, I think that's all for now. I'll go make another post later. Aight, see you next time, adios!

Translation:

Hi! Welcome to my first blog! Hari ini gue mau cerita semua tentang gue. ^^


Nama gue Peter Wira, 16 tahun, orang Indonesia, tinggal di Jakarta Barat, anak SMA, gamer, otaku, dan suka makan dalam porsi banyak (meski badan gue kecil T.T). Kegiatan rutin gue dipenuhi dengan pergi sekolah, les sepulangnya di siang hari, dan main game di malam hari.


Selain gue itu otaku, gue juga lolicon (kegemaran terhadap perempuan kecil imut dan lucu ._.). gue juga seorang gamer (ga gila2 amat), masih amatir, masih banyak yang perlu dipelajari di dalamnya.. Beberapa game yang gue mainkan: Brave Frontier (RPG hape online yang gue bagus banget maininnya), Iruna Online (MMORPG hape yang banyak banget petualangan (juga uang ._.) yang melebihi ekspektasi lu), Osu! (game musik yang mirip ama O2JAM / Tap-Tap Revenge / Guitar Hero / dan semacamnya, mainnya pake keyboard dan mouse buat alat kuncinya), dan masih banyak lagi.

Gue juga punya adek perempuan, yah menyebalkan, susah dikompromi, tapi bisa jadi temen main game yang baik. Satu game yang gue jago adalah Cardfight! Vanguard. sebuah permainan kartu dari anime yang namanya persis, dan gue seneng banget mainnya. Makin banyak lawan main lu, makin seru game-nya! XD

Yah, mungkin sampe sini dulu. Gue bakal bikin pos lagi nanti. Aight, sampe ketemu lagi, adios!

Comments